Bokningsvillkor festlokal

Priser (alla priser inkl. moms) 

3 500 kr under 20 personer (ej lördagar under högsäsong 1 maj – 30 sep)
6 000 kr 20 – 39 personer
7 000 kr 40 – 69 personer
8 000 kr över 70 personer

Vi tar ut en bokningsavgift på 1500:- som betalas direkt online vid bokningstillfället (fungerar även som depositionsavgift som ni får tillbaka dagen efter festen när vi kontrollerat lokalen)

Obs! Bokningen är aktiv först när vi har godkänt den och ni har betalat in bokningsavgiften! 

Resterande belopp, beroende på hur många ni är, betalas på plats vid ankomst alternativt faktureras. Avbokningar skall ske senaste 3 mån innan aktuell bokning. Vid försenad avbokning återbetalas inte bokningsavgiften!

Detta ingår ej:
I lokalhyran ingår ingen mat, dryck, möblering, dukning, sophantering, disk eller städ! Vi erbjuder en städtjänst (sophantering, disk & städning) 2 000:- för sällskap upp till 69 personer & 3 000:- för sällskap över 70 personer. Se villkor för bokning av städ här! Obs! Lokalen vara städad och återställd senast 08.00 dagen efter.

Utlämningsregler 
Kl. 13.00 samma dag sker utlämning av nyckel samt betalning av hyran. Ni får då även tillgång till festlokalsförrådet där ni kan lägga in mat, dryck m.m. (Finns 3 kylar och 2 frysar till ert förfogande)
17.30 Kan ni börja duka till festen om detta sker försiktigt med respekt för våra cafégäster (under lågsäsong stänger caféet tidigare alt. är stängt, kontakta oss för mer info)
17.00 Stänger caféet
18.00 Går det bra att börja ta emot era gäster
Kl. 08.00 dagen efter skall lokalen vara städad och klar.
Senast kl. 12.00 dagen efter skall festlokalsförrådet tömmas och nyckeln skall lämnas tillbaka. Om allt står rätt till lämnar ni era kontouppgifter så återbetalas depositionen.

Allmänna regler för vår festlokal

  • Ingen konfetti eller silvertejp är tillåtet i/utanför lokalen
  • Alla dörrar måste vara låsta när ni lämnar lokalen på natten
  • Alla levande ljus ska vara släckta
  • Alla marshaller ska sitta i marschallställ, aldrig direkt på trädäcket
  • Skulle saker gå sönder, utöver normalt slitage, skall detta ersättas av hyresgästerna
  • Vid kvarvarande spya inne eller utanför lokalen dras hela depositionen direkt

Vid beställning av städ ska följande göras på kvällen innan ni lämnar lokalen

  • All disk skall bäras in till köket och ställas uppsorterat glas, tallrikar, bestick & övrigt
  • Alla sopor skall slängas i papperskorgarna och glas/burkar ska sorteras i respektive tunna
  • Stolar och bord som tas ut utomhus från caféet skall tas tillbaka in på kvällen
  • Dekoration m.m. som skall sparas ska förvaras i festlokalsförrådet

Sköts inte ovanstående punkter kommer Söderpiren att ta ut en avgift för extra oplanerat arbete.

Obs! Ta med badkläder, handduk & tvål/schampo om ni hyr till spa-delen i samband med festlokalen

Bokningen gäller oavsett väder. Söderpiren avgör om vädret är skäl till avbokning/ombokning på grund av fara.
Ingen konfetti är tillåtet i lokalen. Skulle något gå sönder skall gästen ersätta detta! Vid kvarvarande spya på inne eller utanför lokalen dras hela depositionen direkt. 

Copyright 2020 © Söderpiren | Småbåtsgatan 4 | 302 90 Halmstad | marcus@soderpiren.se